17 februari 2014

Paddentrek over de Poostweg bij Beetsterzwaag

De resultaten worden nauwkeurig bijgehouden

We zijn alweer een mooi eind op weg in februari. Het weer is zacht en de paddentrek begint langzamerhand weer op gang te komen. Elke morgen worden de emmers die langs het scherm zijn ingegraven geleegd door vrijwilligers. Bent je nieuwsgierig naar wat er gebeurt of wilt je samen met de kinderen wel eens zien wat er allemaal in de emmers rondkruipt? Elke zondagmorgen om 9 uur bent u welkom om een kijkje te komen nemen. Van deskundige vrijwilligers kunt u dan voorlichting krijgen over de paddentrek en meehelpen de emmers te legen. Iedereen is welkom, maar trek wel een veiligheidshesje aan. De Poostweg is een gevaarlijke weg. Natuurlijk kunnen we niet garanderen dat er padden zijn wanneer je komt. Het is en blijft een natuurverschijnsel!

Maar als het de nacht tevoren heeft gevroren is de kans klein dat er wat in de emmers zit. Is het zacht weer en heeft het 's nachts wat geregend dan is de kans groot dat er padden zijn.

Het paddenscherm staat links van de Poostweg. Vijfhonderd meter na de afslag in Beetsterzwaag naar Hemrik (Voor Lauwswold)

De resultaten van de overzet actie worden per dag nauwgezet doorgegeven en zijn voor iedereen te volgen op: http://www.padden.nu/Werkgroepen/Friesland/Beetsterzwaag/tabid/144/Default.aspx